It's not about who you can live with, it's about who you can't live without. And you'll never know the thing that you really need until you lose it.

feefa

Feefaa , feefa okay kan ? Feefa tak sakit kan ? Kakak saaaayang Feefa . 
' Feefa , dgr cakap kakak . kalau feefa sakit feefa peluk kakak .'
And , dia pun peluk aku . Feefa , kenapa Feefa tak ckap ? 
Afifah , tengok kakak ! jangan tgk sana !
Kenapa Afifah pandang sana ? Affah tak sakit kan ? Afifah okaaaay !
Ya Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang ,
Pulihkan lah Nur Afifah Binti Alwi daripada sebarang penyakit Ya Allah . 
Sesungguhnya , aku hanya boleh berdoa dan bertawakal kepada mu . Jangan lah biarkan dia begitu melainkan memang itu takdir yang ditentukan olehMu Ya Allah 
Amin . 


Afifah bgun , then muntah . Tiba tiba tak sedar diri tapi mata terbukak and always pandang tepi . 
Mama jerit ' afifah , tengok mama afifah ' . Aku tengah online then terus off and turun bwah apa yang terjadi . Afifah dduk diam and tak bercakap even one word . 
Abah masuk dalam rumah and tanya kenapa . So , aku terus salin baju and pergi Poliklinik Harmoni dgn abah . Mama dduk rumah jaga adik . 
Dalam kereta , aku ckap ' Afifah , dengar ckap kakak . pandang kakak Afifah . ' 
Afifah senyap membatu . Abah pun jerit jerit panggil Afifah . Time tu mmg hati aku takut sangat .
Then sampai je , parking penuh . Abah cakap pergi dukung Afifah masuk and terus jumpa doktor . So , aku pun terus dukung dia and masuk klinik yang penuh dengan orang tu . Abah tak pergi hospital dulu takut dia just kena sawan or what . 
Bila masuk , aku ckap ' Nurse , boleh nak jumpa doktor skrang ? Emergency , dia tak sedar diri bila lepas muntah tadi ' 
So , jumpa doktor and dia check mata Afifah . Mata Afifah mcam nak terbunjur keluar . Allah saje yang tahu mcam mana perasaan aku time tu . 
Time doktor ckap ckap dgn abah , aku peluk Afifah and tanya dia sedar tak . Tiba tiba air mata meleleh . Aku tak kesah nurse nurse tu tgk . Yang aku fikir AFIFAH !

Then , doktor suruh pergi hospital . So , after keluar kitorg balik rumah . Luckily klinik tu dekt dgn rumah . Abah ckap , aku dduk rumah jaga adik and biar mama yang pergi dgn abah . Aku pun just dgr je . Time tunggu mama bersiap , aku cuba sedar kan dia even aku tahu dia tak sedar .
Aku panggil nama dia banyak kali ' Afifahh , Afifahh ! Feefa sedar tak ni ? '
Dia senyap , then i said ' Afifah , dengar ckap kakak eh ? Kalau Afifah tengah sakit sekarang , Afifah peluk kakak . ' 
So , aku pergi dekt dia and dia peluk aku . Ya Allah , menangis aku dalam kereta . 
'Afifah , tgok ni haa . kakak bagi main game handphone kakak . Game tangkap ikan ni , Afifah nak main kan ? Haaa , ambik ni . ' 
Aku letak handphone dekt tangan dia , but dia tak bagi any reaction . Ya Allah , mengucap aku . 
Then , aku bukak video Tom&Jerry yang ada dlam phone . 
' Afifah , nah kakak bagi . Tengok laa ni , Tom & Jerry . Afifah , tengok laa kakak '

Rasa macam dah tak de bnda lain dalam fikiran aku time tu , aku just mampu berdoa pada Allah and selawat banyak banyak . 
And now , dia dekat hospital . And abah tak call lagi . I hope there's nothing happen on her . 
Amin .